Włosy to wizytówka kobiety

Nie musimy chyba Wam przypominać, że włosy to wizytówka kobiety. Dlatego dziś zdradzimy Wam jak je pielęgnować i o nie dbać by były zdrowe i lśniące.

papanga

JAK PIELĘGNOWAĆ WŁOSY?
• Do włosów tłustych, zlepiających się w strąki, używaj łagodnego szamponu, który nie podrażnia skóry głowy.
• Raz w tygodniu zastosuj lekki balsam do spłukiwania.
• Gdy masz włosy suche, matowe, strzępiące się na końcach – używaj szamponu nawilżającego i odżywczego.
• Po każdym myciu nakładaj balsam lub serum nawilżające, niewymagające spłukiwania.
Tłuste u nasady, ale z suchymi i połamanymi końcami wymagają szamponu do włosów przetłuszczających się lub mieszanych.
• Po każdym myciu nakładaj odżywkę na same końce włosów.
• Jeśli masz włosy farbowane pamiętaj, żeby systematycznie likwidować odrosty, które sprawiają, że głowa wygląda nieestetycznie. Nie pomoże nawet jej codzienne mycie. Raz w miesiącu postaraj się zafarbować odrosty i odświeżyć kolor.

ZDROWIE I URODA W JEDZENIU
Bardzo ważne są urozmaicone posiłki, zawierające jak najwięcej składników odżywczych – białek, minerałów i witamin.

Źródłem białka jest mięso oraz sery i ryby. Włos składa się w 60 – 80 procentach z białka, dlatego dostarczanie go w pożywieniu jest takie ważne. Mięso to także główny dostawca żelaza, którego brak powoduje, że włosy stają się cienkie i rzadkie. Żelazo znajdziemy także w pestkach dyni, morelach, soi i zielonych warzywach liściastych.

Włosy potrzebują też witamin. Źródła witaminy A to mleko, jogurty, twarogi. Witamina D znajduje się w tuńczyku z puszki i wędzonych szprotkach. Razowy chleb, kiełki pszenicy, avocado i seler, a także olej słonecznikowy dostarczą witaminy E. Czarna porzeczka, owoce cytrusowe zawierają witaminę C. Z kolei wątroba i drożdże są bogate w witaminy z grupy B.


Znajdź w naszej ofercie właściwy dla potrzeb swoich włosów kosmetyk i otrzymaj gumki PAPANGA


papanga

Dodaj komentarz