Regulamin reklamacji dla sklepów stacjonarnych
ODSTĄPIENIE OD UMOWY
W przeciągu 14 dni od zakupu klient ma możliwość odstąpienia od umowy kupna-sprzedaży. Warunkiem odstąpienia jest przekazanie produktu nienoszącego śladów użytkowania, uszkodzenia, w oryginalnym opakowaniu - dopuszczalna jest sytuacja w której Klient otworzy oryginalne opakowanie celem zapoznania się z zawartością. W przypadku odstąpienia Klient przekazuje Towar na swój własny koszt do sklepu w którym zakupił towar. Do produktu należy dołączyć dokument sprzedaży: paragon lub fakturę VAT oraz przekazać informację o odstąpieniu od umowy. Oświadczenie można złożyć na formularzu odstąpienia od umowy. Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy i przyjęciu zwrotu w sklepie, zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności. Sprzedawca zwraca poniesione przez Klienta koszty za pomocą gotówki, chyba że Sprzedawca wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.W kwotach powyżej 200 zł klient może zostać poproszony o podanie numeru konta w celu dokonania zwrotu. Estyl.pl zatrzega sobie prawo do dokonania zwrotu na konto w ciągu 14 dni od dnia przyjęcia zwrotu produktu od Klineta.
REKLAMACJA TOWARU W SKLEPIE STACJONARNYM
1. O wystąpieniu niezgodności towaru z umową klient musi zawiadomić firmę Estyl.pl w terminie do dwóch lat od daty zakupu. Przekroczenie tego terminu spowoduje utratę uprawnień i zwolni firmę Estyl.pl z odpowiedzialności.
2. Z zastrzeżeniem postanowień ujętych w punkcie 3. i 5. Estyl.pl rozpatruje zgłoszoną sprawę niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania Zgłoszenia/ Reklamacji.
3. W sprawach szczególnie trudnych, wymagających współpracy kilku właściwych merytorycznie jednostek organizacyjnych Estyl.pl lub gdy istnieje konieczność:
a) uzyskania dodatkowych informacji od osób trzecich,
b) uzyskania od Klienta dodatkowych wyjaśnień lub dokumentów,
c) dokonania weryfikacji lub pozyskania szczegółowych danych,
d) przekazania Zgłoszenia do podmiotu zewnętrznego, powiązanego z produktem, dopuszcza się możliwość wydłużenia terminu rozpatrywania Zgłoszenia.
4. Klient jest informowany, przed upływem 14-dniowego terminu rozpatrywania sprawy, o przyczynie wydłużenia terminu rozpatrzenia Zgłoszenia/Reklamacji oraz o przewidywanym terminie udzielenia odpowiedzi, który nie może być dłuższy niż 90 dni od dnia otrzymania Zgłoszenia/Reklamacji, a także o aspektach, które mają zostać ustalone podczas wydłużonego terminu.
5. Klient zobowiązany jest dostarczyć towar oraz wszystkie niezbędne dodatkowe dane do rozstrzygnięcia reklamacji, w terminie do 7 dni kalendarzowych, od momentu wysłania prośby przez pracownika firmy Estyl.pl. Brak informacji zwrotnej w terminie 7 dni może wydłużyć czas rozpatrywania Zgłoszenia/Reklamacji, określonego w punkcie 2., lub spowodować odrzucenie roszczeń Klienta jako niezasadne.
6. Proces reklamacyjny przewiduje doprowadzenie towaru do zgodności z umową m.in. poprzez wymianę na nowy towar, niewadliwy towar objęty procesem reklamacji, bądź inny towar do kwoty towaru reklamowanego, droższy towar za dopłatą różnicy, zwrot pieniędzy za towar będący przedmiotem reklamacji lub naprawę (jeżeli będzie to możliwe).
7. Podstawą do przyjęcia i rozpatrzenia reklamacji jest dowód zakupu, w szczególności paragon fiskalny, faktura lub inny równoważny dowód.
8. Jeżeli towar jest niezgodny z umową, klient może żądać naprawy, wymiany towaru na nowy tj. taki sam towar w tym samym rozmiarze lub inny towar w tym samym rozmiarze w takiej samej lub wyższej cenie ( za dopłatą)
9. Jeśli naprawa bądź wymiana nie jest możliwa, wówczas klient ma prawo odstąpić od umowy kupna oraz otrzymać zwrot pieniędzy. Firma Estyl.pl może uprzejmie zaproponować zwrot równowartości należnej kwoty na kartę podarunkową.. Karta jest ważna 1 rok od dnia wystawienia. Zwrot na kartę podarunkową jest możliwy tylko za zgodą klienta.
10. Jeśli dochodzi do zwrotu pieniędzy za towar niezgodny z umową klient otrzymuje kwotę równą zapłaconej, niezależnie od tego czy cena towaru od dnia zakupu wzrosła czy też zmalała.
11. Każda zgłoszona reklamacja jest rozpatrywana poza sklepem w którym została przyjęta przez sprzedawcę. Każdorazowo, niezależnie od zgłoszonej niezgodności obowiązkowe jest wypełnienie w całości zgłoszenia reklamacyjnego Formularz Reklamacyjny. Należy w nim podać dokładny opis wady oraz oczekiwania klienta.
12. O rozpatrzeniu reklamacji Klient zostanie poinformowany drogą elektroniczną lub/i telefonicznie, na podany w zgłoszeniu numer telefonu/ mail.
13. W przypadku pozytywnego rozpatrzenia zgłoszenia reklamacyjnego każdorazowo wykonywana jest korekta do paragonu/ korekta do faktury potwierdzająca zakończenie tej reklamacji. Korekta dotycząca tej reklamacji musi każdorazowo zostać dołączona w formie ksero do reklamowanego produktu.
14. Przyjęte zgłoszenie reklamacyjne bez dowodu zakupu potwierdzającego nabycie towaru w salonie Estyl.pl oraz brak wypełnionego formularza reklamacyjnego w całości nie będzie rozpatrywana.
15. Nie przyjmujemy reklamacji po upływie 2 lat od daty zakupu towaru.
16. Nie przyjmujemy reklamacji towaru zakupionego w innym sklepie Estyl.pl niż miejsce składania reklamacji.
17. Reklamacjom nie podlegają: a) towary z zerwanymi etykietami (brak możliwości identyfikacji towaru), b) towary puste oraz towar gdzie widoczne jest zużycie produktu,
18. Towar do reklamacji musi zostać dostarczony przez klienta suchy i czysty.
19. W przypadku niezastosowania się do powyższych wymogów (punktów od 15 do 18), reklamacja zostanie automatycznie odrzucona. 19. Uprawnioną osobą do podejmowania decyzji w sprawie zgłoszonej reklamacji jest firma Estyl.pl lub w wyjątkowej sytuacji dostawca towaru.
20.Klient zobowiązany jest do odebrania towaru reklamowanego. Jeżeli nie zgadza się ze sposobem rozpatrzenia reklamacji ma prawo odwołać się do Miejskiego Rzecznika Konsumenta lub do Sądu Konsumenckiego w miejscu swojego zamieszkania.
21. Nieodebranie przedmiotu Reklamacji w ciągu 90 dni kalendarzowych od daty przyjęcia zgłoszenia reklamacji od Klienta, sklep Estyl.pl potraktuje jako wolę wyzbycia się własności, co skutkuje uznaniem przedmiotu reklamacji za porzucony.
22. Towar w celu złożenia reklamacji powinien zostać dostarczony bezpośrednio do sklepu, w którym został zakupiony. Nie uwzględniamy reklamacji wysłanych za pomocą kuriera, poczty lub innych środków dostawy poza dostawą osobistą do sklepu. Wynika to z obowiązku podpisania dokumentu złożenia reklamacji i otrzymania kopii przyjęcia reklamacji przez sklep.
23. Dokonanie przez Klienta Zgłoszenia reklamacji jest równoznaczne z akceptacją przez Klienta niniejszego Regulaminu.